Sėkminga PIN prevencija ugdymo įstaigose įmanoma bendradarbiaujant visiems ugdymo įstaigos bendruomenės nariams: tėvams, mokytojams, mokyklos administracijai, specialistams, mokiniams. Švietimą, atitinkamos aplinkos organizavimą, visapusišką PIN prevenciją mokyklose gali inicijuoti ir ugdymo įstaigose dirbantys visuomenės sveikatos specialistai, ypač bendradarbiaudami su švietimo pagalbos specialistais bei mokyklos administracija ir įtraukdami kitus bendruomenės narius.
Leisti naudotis telefonais klasėje ar drausti – vienas pačių kontroversiškiausių klausimų šiuo metu kalbant apie naudojimąsi technologijomis ugdymo procese. Kai kurie pedagogai išmaniuosius įrenginius vadina būtina ugdymo proceso dalimi, kiti kaip vienintelę galimybę tinkamai ugdyti vaikus ir paauglius mato visišką išmaniųjų įrenginių draudimą.
Įstatymiškai išmaniųjų įrenginių naudojimo ugdymo įstaigose sritis nėra reglamentuota, todėl Lietuvoje stebime įvairovę: vienos ugdymo įstaigos turi dokumentus – tvarkas, politikas, apibrėžiančias šią sritį, kitos viešai skelbia keletą taisyklių, kurių laikomasi jų bendruomenėje, visgi, didžioji dauguma nėra niekaip apibrėžę šio klausimo, nors su išmaniųjų technologijų naudojimo iššūkiais susiduria kiekviena ugdymo įstaiga, ar kalbėtume apie darželius, ar apie mokyklas ir universitetus.
Vaikų ir jaunimo skaitmeninis sąmoningumas galėtų būti ugdomas dviem kryptimis: 1) ugdant paties vaiko kritinį mąstymą, technines kompetencijas ir padedant kurti sveiką santykį su technologijomis, 2) sudarant palankias sąlygas vaiko aplinkoje: stiprinant tėvų / globėjų kompetencijas apie saugumą ir privatumą internete bei auginant skaitmeninį ekspertiškumą visų specialistų, dirbančių su vaikais ir jaunimu.
Apžvelgtos literatūros ir šaltinių turinys, atliktų tyrimų rezultatai bei praktinė veikla šios metodikos rengėjams leidžia teigti, jog skaitmeninio raštingumo ugdymo dėmenį (jo apibrėžimą suprantant kaip aprašyta skyriuje APIE SKAITMENINĮ RAŠTINGUMĄ ir papildant PIN aspektu), būtina įtraukti į visas (ikimokyklinio, mokyklinio) ugdymo programas.
Skaitmeninis raštingumas šiuo atveju gali būti suprantamas kaip asmens gebėjimas įgūdžius, žinias ir supratimą naudoti tam, kad galėtų mėgautis skaitmeninės erdvės teikiamomis galimybėmis kuriant sveiką santykį su technologijomis ir drauge apsaugoti save, esant grėsmėms.