Šiandien Telia skelbia naujieną apie tai, kad rūpinsis priklausomybės nuo ekranų klausimu ir paleidžia kampaniją: https://www.telia.lt/atsakingas-rysys. Organizacija, pirmoji iš didžiųjų technologijų kompanijų prisijungusi prie inciatyvos iniciatyvą „Iš telefonų – į mokyklą“, šia savo kampanija kviečia ne tik kalbėti apie ekranų įtaką mūsų gyvenimui, bet ir veikti – kasdien bent valandai atidėti telefoną į šalį ir skirti laiko tikram bendravimui.
„Telia“ taip pat dalinasi patarimais ir idėjomis, kaip sumažinti praleidžiamą laiką prie ekranų ir kaip padėti tai padaryti vaikams. Daugiau informacijos galima rasti kampanijos oficialiame puslapyje, vedančiame ir į Skaitmeninės etikos centro turinį (https://www.telia.lt/atsakingas-rysys). Kampanijos pristatymas vyko ir DELFI dienoje (klausykitės nuo 12:50 min), dalyvavo ir Skaitmeninės etikos centras.
Pranešime žiniasklaidai „Telia“ pabrėžia: svarbu užtikrinti, kad technologijos tarnautų žmonėms, o ne atvirkščiai.
Kodėl telekomunikacijų bendrovė kviečia atsitraukti nuo ekranų?
„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters pripažįsta, kad telekomunikacijų bendrovės paprastai skatina prisijungti, tačiau šįkart operatorius kviečia sąmoningai atsitraukti nuo ekranų. „Mes pirmieji Lietuvoje įjungėme naujos kartos 5G ryšį, o dabar norime padėti žmonėms atrasti balansą tarp buvimo prisijungus ir tikro ryšio be ekranų. Klausimas, ar dar mokame būti be telefono, šiandien tampa vis aktualesnis. Nors mūsų vaidmuo – kurti pažangią skaitmeninę infrastruktūrą, lygiai taip pat svarbu užtikrinti, kad technologijos tarnautų žmonėms, o ne atvirkščiai. Kaip ir kiekviename technologijų pokytyje, svarbiausia yra saikas ir sąmoningumas“, – sako G. Kaminskaitė-Salters.
Pasak jos, ši kampanija nėra apie moralizavimą ar telefono atsisakymą, o apie sąmoningesnius technologijų naudojimo įpročius.
„Telekomunikacijų bendrovėms tenka atsakomybė ne tik diegti inovacijas, bet ir padėti visuomenei prisitaikyti prie jų poveikio. Mes norime būti ne tik ryšio tiekėjai, bet ir atsakingas technologijų partneris, kuris padeda žmonėms išlaikyti pusiausvyrą tarp skaitmeninio ir realaus gyvenimo. Technologijos neturi užvaldyti mūsų laiko – mes patys turime pasirinkti, kaip jas naudojame“, – priduria „Telia Lietuvos“ vadovė.
Telefonas – nepakeičiama pagalba ar nepastebimai tapusi priklausomybė?

Išmanieji telefonai pakeitė mūsų kasdienybę: jie leidžia efektyviau dirbti, patogiau bendrauti, greičiau pasiekti informaciją. Tačiau kartu jie keičia ir mūsų bendravimo įpročius bei laiko suvokimą. Nors dažnai siekiame kontroliuoti vaikų laiką prie ekranų, „Telia“ tyrimas atskleidė paradoksą – 68 proc tėvų bando riboti savo vaikų ekranų laiką, tuo tarpu 39 proc. tėvų kasdien prie telefonų ekranų praleidžia 2-4 val., o 22 proc. jų telefonams skiria 5 ir daugiau valandų per dieną. 72 proc. apklaustųjų išmanųjį nešasi net į tualetą.
Ekspertai jau kurį laiką perspėja, kad nekontroliuojamas naršymas, vadinamasis „zombie scrolling“ ar įnikimas į neigiamas naujienas (angl. doomscrolling) ne tik atima brangų laiką, mažina produktyvumą, bet ir daro įtaką emocinei sveikatai bei santykiams su artimaisiais. Nepaisant to, trečdalis žmonių naršymą telefone kitų kompanijoje vis dar laiko „kokybiškai praleistu“ laiku.
Šaltinis: BNS naujienos, „Telia“ kelia priklausomybės nuo telefonų klausimą – reklama skatins sąmoningą ekranų naudojimą, https://sc.bns.lt/view/item/telia-kelia-priklausomybes-nuo-telefonu-klausima-reklama-skatins-samoninga-ekranu-naudojima-502879
„Telia“ kampanijos vizualai

