Duomenų privatumas: „LinkedIn“ apriboja tikslines reklamas po EDRi skundo

Europos skaitmeninių teisių asociacija EDRi, vienijanti Europos pilietinių ir žmogaus teisių organizacijas ir ginanti mūsų teises ir laisves skaitmeninėje aplinkoje, savo naujienlaiškiu pranešė, kad „LinkedIn“ šiandien atsisakė tikslinių reklamų parinkimo pagal asmeninius jautrius naudotojų duomenis savo platformoje.

Tai padaryta reaguojant į pagal Europos skaitmeninių paslaugų aktą (angl. DSA, liet. SPA), šiemet vasario 24 d. Europos Komisijai pateiktą skundą, kurį parengė EDRi, Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), „Global Witness“ ir „Bits of Freedom“.

Tai svarbus pilietinės visuomenės laimėjimas: „LinkedIn“ nebeleis reklamuotojams visame pasaulyje tikslingai teikti reklamas Europos ekonominės erdvės naudotojams pagal „LinkedIn“ grupių pavadinimus, kuriuose yra arba gali būti atskleidžiami jautrūs asmens duomenys, pavyzdžiui, seksualumas, politinės pažiūros ar rasė.

Šis „LinkedIn“ žingsnis yra susijęs su skundų teikėjų išreikštu susirūpinimu, kad toks tikslinis nukreipimas pažeidžia naująjį DSA draudimą nukreipti internetines reklamas remiantis profiliavimu naudojant tokias neskelbtinų kategorijų asmens duomenis. Deja, naujieji apribojimai bus taikomi tik toms reklamoms, kurios nukreiptos į Europos ekonominėje erdvėje gyvenančius asmenis. Kitose pasaulio dalyse gyvenantiems žmonėms ir toliau bus taikoma ši įžeidžianti profiliavimo ir nukreipimo forma.

„LinkedIn“ įvesti pakeitimai yra laimėjimas privatumo srityje ir padės geriau apsaugoti žmones nuo tikslinės diskriminacijos, pagrįstos jų jautriais duomenimis. Šis atvejis rodo, kad Skaitmeninių paslaugų aktas gali būti veiksmingas, kai Europos Komisija greitai ir veiksmingai, kaip šiuo atveju, išnagrinėja pilietinės visuomenės pateiktus įrodymus (Jan Penfrat, vyresnysis EDRi politikos patarėjas).

Plačiau ir besidomintiems giliau:

EDRi skundas dėl „LinkedIn“

Digital Services Act (DSA)

EDRi: