SEC – didžiausioje nuotolinėje pamokoje „Mokonomika“

Jau rytoj, 12:25 val., susitikime pasikalbėti, kaip susitvarkyti su šiuolaikiniais technologijų iššūkiais!

Būtina kasdienybės dalimi tapę išmanieji įrenginiai ne tik palengvina gyvenimą, bet ir įkaitina atmosferą šeimose. Daugiau nei pusė SEC apklaustų suaugusiųjų sako, kad šeimose dažnai vyksta konfliktai dėl technologijų naudojimo, o vyresniųjų klasių moksleiviai jaučiasi „perdozavę“ interneto.

SEC duomenimis, konfliktus dėl technologijų naudojimo namuose dažniau nei kartą per savaitę mini 60 proc. respondentų. Tuo tarpu kas antras apklaustas gimnazistas sako, kad „perdozavęs“ interneto jaučiasi bent kartą per savaitę, o net kas penktas taip jaučiasi kasdien.

„Šios tendencijos mus neramina, tačiau žmones visada raginame pasidomėti, kodėl taip vyksta, suprasti, ką šioje situacijoje valdote ir imtis veiksmo“, – sako Skaitmeninės etikos centro vadovė Rasa Jauniškienė.

Labai svarbu tai, ką veikiame internete. Kai pramogaujama – žaidžiama, apsipirkinėjama, naršoma socialiniuose tinkluose – lengva „perdozuoti“ ir prarasti laiko pojūtį. Tačiau jeigu yra dirbama, kuriama, mokomasi – poveikio, galinčio sukelti priklausomybę, nepastebima. Kai veiklos internete tampa nevaldomu įpročiu, t. y. savotiška priklausomybe, dėl kurios nukenčia kasdienis gyvenimas, santykiai, mokslai ar darbas – tai vadinama probleminiu interneto naudojimu. Jį nutraukti gali būti sudėtinga.

„Tikriausiai skambės pernelyg paprastai, bet pradėti galima nuo kokybiško miego. Jis tiesiogiai siejasi su technologijų pasauliu. Miego sutrikimų, susijusių su išmaniųjų naudojimu, diagnozuojama vis dažniau. Net ir išjungtas įrenginys, esantis miegamajame – televizorius, kompiuteris ar išmanusis – sutrumpins jūsų miegą“, – sako R. Jauniškienė.

Paprašyti pasidalinti patirtimi ir duoti patarimų jaunesnei kartai, patys gimnazistai kalba apie savikontrolės svarbą. Jie pataria leisti mažiau laiko įnikus į telefoną, ypač kalbant apie socialinius tinklus. Tai dar vienas svarbus patarimas, kurį įgyvendinti dažnai prireikia didelių pastangų.

„Technologijos pačios savaime nėra prastos savijautos priežastis. Veikloms internete suteikus prioritetą, natūraliai mažėja laiko nuo prastos savijautos saugantiems užsiėmimams – kokybiškam bendravimui, mitybai, miegui, kasdienei fizinei veiklai“, – sako R. Jauniškienė.

Daugiau patarimų, ką patys galime valdyti, kad su technologijomis jaustumėmės gerai – jau sausio 21 d. didžiausioje nuotolinėje pamokoje Lietuvoje „Mokonomika“, organizuojamoje „Swedbank“ iniciatyva. Čia įvairių sričių mokytojai ir ekspertai pasakos apie kūrybą, pilietiškumą, tvarumą, ekonomiką, asmeninius finansus, ateities profesijas ir dar daugiau. Pamoką stebėti ir dalyvauti kviečiami mokiniai, jų mokytojai ir tėvai, taip pat visi, kuriems smalsu išgirsti įdomius, naudingus ir įkvepiančius pranešimus. „Mokonomika“ skirta visiems 1-12 klasių moksleiviams, jų mokytojams ir netgi tėvams. Pamoka vyks nuo 10:00 iki 13:00 val.

„Mokonomikos“ pamoka prisideda prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiausios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas – kurti inovatyvias švietimo priemones, įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus.