Lietuvoje ir dar 20-yje pasaulio šalių vyksta tyrimas apie vaizdo žaidimus ir juose atliekamus piniginius mokėjimus (mikrotransakcijas): siekiama išsiaiškinti, su kokiomis išlaidomis susiduria šeimos ir kokie iššūkiai kyla bandant visa tai kontroliuoti. Vienas iš svarbiausių tyrimo siekių – atsižvelgiant į įsitraukimo į vaizdo žaidimus mastus parengti gaires, skirtas reguliuoti vaikų ir paauglių pirkimus vaizdo žaidimuose.
„Kartais tėvai nustemba sužinoję apie galimybes leisti pinigus žaidimuose įsigyjant įvairius virtualius įrankius, o būna, kad apie vaikų išlaidas sužino tik tada, kai gauna sąskaitas už apmokėjimus mobiliaisiais įrenginiais. Kitose šeimose vaizdo žaidimus tėvai žaidžia ir patys, ir iš anksto planuoja tam išlaidas“, – sako Skaitmeninės etikos centro įkūrėja Renata Gaudinskaitė.
Tyrimą organizuoja Kanados Vaterlo universitetas, Gibraltaro universitetas ir Vengrijos ELTE Eötvös Loránd universitetas, o mūsų šalyje jį vykdo Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU) drauge su partneriu – Skaitmeninės etikos centru.

Tyrimo apklausos nuoroda lietuvių kalba yra čia: http://bit.ly/Vaizdo-zaidimu-tyrimas (Vaterlo universiteto platforma „Qualtrics”).
Kviečiami dalyvauti lietuviškai kalbantys, Lietuvoje gyvenantys asmenys, auginantys ar globojantys 5–17 metų vaiką, kuris žaidžia ar yra žaidęs vaizdo žaidimus. Vaikai tyrime nedalyvauja – anoniminę maždaug 15 minučių apklausą apie šeimos narių elgseną žaidžiant vaizdo žaidimus pildo vienas iš tėvų ar globėjų.
Skaitmeninės etikos centro inf.