PRIKlAUsOMYBĖS NUO EKRANŲ PREVENCIJA
Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos must have*
Prevencinis tęstinis projektas mokyklose.
Projektą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė.
*Must have – žodžių junginys anglų kalba, reiškiantis privaloma turėti.
Daliai žmonių, aktyviai besinaudojančių internetu, jo naudojimas gali tapti probleminiu. Kai veiklai internete pradedamas teikti prioritetas, kai ją tampa sunku nutraukti ar sustabdyti ir kai tai pradeda trukdyti kitoms svarbioms žmogaus gyvenimo sritims – santykiams, sveikatai, mokslui, darbui, poilsiui ar kt. – tai vadinama probleminiu interneto naudojimu, PIN.
Dažniausios PIN formos yra žaidimai, lošimas, apsipirkinėjimas internetu, pornografijos žiūrėjimas, socialinių tinklų naudojimas ir kt. PIN yra elgesio priklausomybė, lyginama su įprastinėms medžiagų – alkoholio, narkotikų, tabako, azartinių lošimų – priklausomybėms. Dėl augančių PIN mastų visame pasaulyje psichikos sveikatos ir socialinės sistemos patiria vis didėjančią naštą.
Suaugusiųjų vaidmuo yra kritiškai svarbus padedant vaikams ir jaunimui formuoti tinkamus naudojimosi ekranais įpročius ir įgūdžius.
Projektas „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos must have. Priklausomybės nuo ekranų prevencija“ yra skirtas supažindinti su svarbiausiais skaitmeninio pasaulio iššūkiais ir įgūdžiais, būtinais šias rizikas valdyti.
10 Vilniaus miesto savivaldybės mokyklų. Kiekvienoje iš jų Skaitmeninės etikos centras vyko mokymai moksleiviams ir suaugusiems (mokytojams, tėvams). Projektas truko iki 2023 m. gruodžio pabaigos.
Vilniaus universiteto mokslininkai, su kuriais bendradarbiauja Skaitmeninės etikos centras, atlikę tyrimą „Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai“, pastebėjo aiškias sąsajas tarp ekranų laiko ir mokymosi motyvacijos, pasiekimų ir neigiamo poveikio vaikų pažintinei raidai.
Naudojimasis ekranais pramogų tikslais – vienas iš emocinių ir elgesio bei miego sunkumų rizikos veiksnių, o PIN – reikšmingas veiksnys aiškinant pradinukų ir paauglių emocinių ir elgesio sunkumų riziką. Mažiausią mokymosi motyvaciją ir mažiausius mokymosi pasiekimus turi vaikai, kurių namuose nėra nustatytų taisyklių arba jų nebuvo nuosekliai laikomasi ankstesniuose raidos etapuose. Susipažinkite su mokslininkų rekomendacijomis visuomenei.
Norite nepraleisti naujausios informacijos? Lengviausia – pasekus mus čia: https://www.facebook.com/skaitmeninesetikoscentras/
Užpildykite formą ir mes atsakysime į jūsų klausimus: spauskite čia norėdami susisiekti